Abonnement og betaling for Mailia: Her er alt du trenger å vite

Klikk her for informasjon om registrering av abonnement og andre endringer etter 15. desember 2021.

Mailia er en uavhengig norsk mailtjeneste uten annonser, og vi bruker ikke data om deg til kommersielle formål. For å kunne drive mailtjenesten, er vi derfor avhengig av inntekter fra våre kunder. Dette gjør at vi kan fortsette å drifte og utvikle tjenesten for å lage et best mulig produkt for våre kunder fremover. Du må derfor ha et aktivt abonnement hos oss for å kunne bruke mailtjenesten.

Gjennom Mailia får du tilgang til en meget god mailtjeneste:

  • Hurtig og god kundeservice på norsk (snart også per telefon og med fjernstyring!)
  • Modernisert webmail tilpasset PC/Mac og mobile enheter
  • God plass til dine mailer – 15 GB lagringskapasitet!
  • Vi tar personvern på alvor, og selger ikke data fra din mailboks eller bruker den til kommersielle formål
  • Vi sørger for god sikkerhet og back-up av din mail; ta kontakt dersom uhellet skulle være ute!
  • Vi fortsetter å utvikle tjenesten!

Betaling skjer via et betalingskort, og abonnementet blir automatisk fornyet hvis man ikke har deaktivert abonnementet.

Nedenfor har vi samlet vanlige spørsmål og svar knyttet til abonnement og betaling. Skulle du lure på noe annet, er du velkommen til å ta kontakt!

We mailes! 🙂
 

Ettersom vårt nye system også har en ny betalingsløsning, må du legge inn et betalingskort på nytt før utløpet av nåværende abonnementsperiode. Dette gjøres i webmailen under «Innstillinger» og «Min konto».

Ettersom ditt nye abonnement vil begynne å løpe fra den dagen du registrerer betalingskortet, vil vi anbefale deg å vente til rett før abonnementet utløper. Vi sender deg naturligvis påminnelse om dette til din mail før ditt abonnement utløper.

Dersom du har et abonnement som utløper mellom 15. desember og 14. januar, har vi flyttet fristen for å registrere et betalingskort til 15. januar. Du kan se når ditt abonnement utløper ved å logge inn i webmailen og klikke på «Innstillinger» og deretter «Min konto».

For å gjøre endringer på ditt abonnement, skal du logge deg inn på webmailen og klikke på «Min konto».

Her er det f.eks. mulig å deaktivere abonnementet (slik at automatisk fornyelse stoppes), endre betalingskort, osv.

Fra 1. november vil det også være mulig å velge månedlig betaling på denne siden.

Vi tilbyr p.t. kun betaling med kort, så man må registrere et betalingskort for å holde abonnementet aktivt.

Vi har på Wemail implementert en betalingsløsning fra Stripe, som er en av verdens største betalingspartnere.

Informasjon om ditt betalingskort vil kun bli lagret på deres servere via kryptert forbindelse. Vi i Wemail vil dermed ikke ha tilgang til hele ditt kortnummer, og har derfor ikke anledning til å bruke dette i andre sammenhenger.

Det er slik med all handel (på nett og fysisk), at man selv må avgjøre om man har tillitt til den aktøren som man overleverer kortopplysninger til – og det er alltid en god idé å være skeptisk til dette.

Noen gode forholdsregler man kan ta er:

  • Benytt et kredittkort i stedet for debetkort
  • Husk at kortutsteder vil være ansvarlig for svindel eller misbruk av ditt kort
  • Vurder å bruke ett kort for all online betaling og ett kort for daglige gjøremål. På den måten vil du fortsatt få handlet i matbutikken hvis du blir utsatt for misbruk av ditt «online kort»

Ta gjerne kontakt hvis du har ytterligere spørsmål til dette!

Vi innfører per 1. desember 2021 en familierabatt.

Dette betyr at dersom du eller din husstand har tre eller fire mailkontoer, trenger dere kun å betale for to av disse. Hvis dere har fem eller seks kontoer, skal dere kun betale for tre av disse.

Ta kontakt med vår Support for å benytte dette tilbudet.

Vilkårene for abonnementet finner du under «Abonnement» i våre Vilkår for bruk av tjenesten.

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Mailia.no benytter informasjonskapsler (cookies). Les mer