Nedenfor finner du svar på de vanligste spørsmål. Skulle du ha noen andre spørsmål, kontakt oss på mailadressen som står nederst på denne siden.

Hvis du opplever problemer med å sende mail fra et e-postprogram (f.eks. Outlook, Windows mail eller Thunderbird) eller fra din telefon/nettbrett (f.eks. iPhone og iPad), bør du sjekke at du har riktige og oppdaterte innstillinger på din mailkonto. Noen ganger er det enkleste å installere kontoen på nytt. Fremgangsmåten på dette varierer ut fra hva slags program og enhet du bruker, så ofte er det enkleste å søke frem en oppskrift på Google eller Youtube.


Innstillinger for mailprogrammer (f.eks. Outlook eller iPhone app):

Tjener for innkommende
e-post (IMAP) *
Server: imap.start.no

Kryptering: TLS (hvis tilgjengelig)

Port for TLS: 143

Krever SSL: Ja (hvis ikke TLS er tilgjengelig)

Port for SSL: 993

Tjener for utgående
e-post (SMTP)
Server: smtp.start.no

Krever TLS: Ja (hvis tilgjengelig)

Port for TLS: 587

Krever autentisering (brukernavn/passord): Ja

Krever SSL: Ja (hvis ikke TLS er tilgjengelig)

Port for SSL: 465

Fullt navn eller visningsnavn Navnet ditt
Kontonavn, brukernavn
eller e-postadresse
Hele e-postadressen din
Passord Passordet ditt
Server krever godkjenning av
brukernavn og passord
Ja
Krev pålogging med sikker passordautentisering (SPA) Nei

* Noen kunder benytter POP3 i stedet for IMAP, i så fall kan imap.start.no byttes ut med pop.start.no. Port for inngående e-post settes i så fall til 110 med TLS (eller 995 med SSL).

Merk at innstillinger for STARTTLS er de samme som for TLS.

Jeg ønsker å legge eposten inn på en Ipad eller en telefon – eller en ny PC. Hvordan gjør man det?

Klikk deg inn på Youtube.com og søk på for eksempel: “How to set up email on Iphone 8″ og du vil finne mange gode videoer som guider deg gjennom hvordan du setter opp mail. Innstillingene du må taste inn finner du i tabellen overfor.

Hvordan endrer jeg glemt passord?

Om du har glemt eller mistet ditt passord kan du enkelt bytte dette med hjelp av din mobiltelefon (eller via mail hvis du fortsatt mottar mail på en enhet selv om du har glemt passordet). Gå inn på mail.mailia.no og trykk på “Glemt passord”.

Skriv så inn ditt telefonnummer og du vil mottatt en SMS med en engangskode. Engangskode fylles inn sammen med nytt passord på neste side.

Endringen trer i kraft med en gang. Husk at du må bytte passord i konto-oppsettet på alle dine enheter (mobil, emailprogram, osv.).

Hvordan gjør jeg endringer på mitt abonnement og betaling?

– Logg inn på mail.mailia.no (gjøres fra en PC)
– Klikk på Innstillinger øverst til høyre
– Klikk på Betaling på venstre side

Alle kjøp er løpende abonnement med automatisk fornyelse. Du vil bli belastet på nytt ved periodens slutt inntill du selv velger å avslutte abonnementet.

Kan jeg få satt opp videresending av start.no-adressen min om jeg avslutter abonnementet?

Du kan ikke få satt opp videresending av start.no-adressen din.


Dersom du har andre spørsmål, kan du kontakte oss på support@mailia.no.